Kesän alussa olemme perinteisesti saaneet äitini suosiollisella avulla viettää viikon tahi vajaan kaksistaan lasten ollessa mummon kanssa Itä-Suomessa. Niin tänäkin vuonna. Pojat lähtivät Itä-Suomeen lauantaina hetimmiten todistusten jaon jälkeen ja tulevat huomenissa pois. Kovasti ovat käyneet kalassa ja syöneet mummon hyviä pöperöitä. Me puolestamme olemme riehuneet pihatöissä ja remontin parissa. Hoitaneet siskon diabeetikko -kissaa ja yllättäin sairastunutta omaa pupustamme. Kyllä menee pieni pupujussikka äkkiä huonoon kuntoon sairastuessaan. Lääkäri olikin sanonut miehelleni, että siinä syy, miksi niitä käytetään koe-eläiminä: Taudit leviävät nopeasti.
Viikonloppu helli helteellä. Koirat kävivät heittämässä tunteella talviturkkinsa ja tarkeninpa minäkin pelkissä shortseissa. Se ei nimittäin ihan helposti tapahdu. Sen verran minussa virtaa viluvillen verta.
Töissä on kesäkiireet. Yritykset alkavat selvästi varautua tuleviin lomiinsa ja hoitelevat raha-asioitansa rivakasti kuntoon. Saa nähdä, mikä on yrityksissä tilanne lomien jälkeen, kun lomarahat lankeavat maksuun. Toivotaan, että mahdollisimman moni selviää ja talous kohenisi rivakasti.
Viikonloppuna on pojalla kahdet kisat. Toiset kotimaassa ja toiset naapurimaassa. Mahtaa sitä meikäläistäkin väsyttää maanantaina töissä. Huhheijaa jo etukäteen
. Pitänee pyhittää kalenterista taustatyölle ainakin aamupäivä.. Ei sitä tohdi asiakkaita tapailemaan, jos silmät on kuin tomaatit.
Kommentit